Dagen jag länge fruktat

Då var dagen kommen som jag länge både fruktat och längtat efter.
Idag var det äntligen dags för min uppskrivning och uppkörning. Jag har varit något så fruktansvärt nervös. Igår kunde jag inte läsa på teorin så mycket som jag oroade mig för att jag inte skulle klara det. Jag tror nästan att min familj, speciellt mamma tyckte att jag va lite jobbig, för jag kunde inte sluta prata om det. Ställa frågor och sånt om det hela tiden. När jag la mig somnade jag rätt fort och sov hela natten. Vaknade vid 6 imorse då klockan ringde. Men gick inte upp förren vid halv 7 och duscha. När det var dags att äta frukost var det jättejobbigt att äta. Fast fick i mig lite fil och müssli och mindre än en halv macka, för jag började må illa av att äta eftersom jag var nervös. När jag var klar och hade varit ute med min kära hund, lyssnade jag på musik i köket för att lugna ner nerverna lite, och det fungerade rätt bra :D
Halv nio var det dags att köra in till Ystad. Babblade nog hela bilresan in. När vi väl var framme satt jag kvar i bilen, men mamma skyndade på mig att gå ut. Inne i korridoren där vi fick vänta på att få komma in och skriva provet, kändes som en väldigt lång väntan. Och mina never satt i benen. Kunde verkligen inte sitta still med dem. hehe.
Var orolig under hela provet att jag skulle kugga. När alla frågorna var besvarade återstod bara att avsluta provet. Hade fem minuter kvar på tiden, puh. Klickade på AVSLUTA PROVET. och det stod med stora.....gröna bokstäver GODKÄND! OMG, jag klarade teorin, happy :D
Gick ut mot fiket för att vänta på min körlärare som kom från körskolan i Tomelilla. Fick vänta i ca 5 minuter, hon var lite sen, men det berodde nog på snökaoset vi har här i skåne ;) När hon kom var det dags för en kort körrunda som "uppvärming". Det gick jättebra, och jag tror att jag aldrig kört bättre, fast det var mycket snö och bilar som körde jättesakta, och en hel del slirigt, men skoj :)
Tillbaka på parkeringen var det dags för uppkörningen. Fick en lätt säkerhetskontroll av bilen. Och jag tycker jag fick en hyffsat lätt runda också, fast det var lite läskigt att köra på mindre landsväg eftersom man inte såg var vägkanten var. Men men. tillbaka på parkeringen och han sa din körning är...GODKÄND! YEEEES. den med. Först uppfattade jag inte vad han sa. Men sen blev jag jätteglad. Härligt! nu kunde alla nerver släppa.

Det känns helt overkligt, jag är fri som en fågel. eller nästan iaf. Jag kan ta mig till vilken plats jag vill utan att behöva fråga mina föräldrar om skjuts :D



OJ, det blev ett himla långt inlägg. Men var verkligen tvungen att skriva av mig allt detta ;)
och förresten är det 1 December idag, alltså bara 23 dagar kvar till julafton!

Kommentarer
Postat av: Johanna Nilsson

Stort grattis, Jessica! :D <3

2010-12-02 @ 12:38:23
URL: http://www.fotografjohanna.se/
Postat av: Anna | takeapicture

Du är så himla duktig!

2010-12-02 @ 15:29:36
URL: http://takeapicture.blogg.se/
Postat av: lisaa

GRATTIS igen hihihihihih :D

2010-12-05 @ 02:26:57
URL: http://photosbyliza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback