scars

Gråt ut kära du
det är lika bra
och ”tyck synd om mig nu”
det var det sista du sa
spar plats åt nån annan
och låt det vara tomt
för när man ser att det blöder
det är först då det gör ont.
Det är tomma ord som fastnar.

Tänkte innan idag på hur vi människor reagerar på när vi blir lämnade eller svikna av någon vi älskar och tycker om.
När vi älskar eller tycker om någon jättemycket, tar vi en bit av vårt hjärta och ger till dem, även så när man älskar något djur. Men sen om djuret dör eller om vår älskade eller bästa vän lämnar eller sviker en får man kanske aldrig tillbaka den där biten av sitt hjärta. Ibland läker hjärtat, men där kommer alltid vara ett ärr. Ett ärr som kommer göra ont och påminna en om vad som hänt. men det syns inte utan på.
Tänk då så många ärr och hål ett hjärtat kan ha om man blir lämnad och sviken av många man älskar 
tänk dig därför för innan du ger bort en bit av ditt hjärta till någon...

New York - Melissa Horn

Kommentarer
Postat av: Emma

SVAR: jag ska bli hippolog, men i den utbildningen ska jag nog fokusera på ridlärare. :) jag har velat ha häst så länge jag kan minnas. :)

2010-10-14 @ 21:57:15
URL: http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback